Programma 2019 – Recreantentraining MCO

 

Zomertijd: Zondag 31 maart 2019

Wintertijd: zondag 27 oktober 2019

 

Ieder voorjaar, nadat de klok weer op zomertijd staat gaan de trainingen voor de recreanten weer beginnen. Deze trainingen beginnen om 18.30 uur en starten vanaf het clubhuis van MCO aan de Aengelbertlaan in Oss. De trainingen duren tot ongeveer 20.30 uur. Deze trainingen staan open voor alle volwassen leden, vrouw, man, jong, oud, beginner tot prof! Denk in het vroege voorjaar en in het late najaar aan een setje fietslampjes, want veilig thuiskomen is wel zo belangrijk (en het voorkomen van een eventuele bekeuring natuurlijk ook!).

Lekker moe worden is natuurlijk geen probleem en geeft vooral veel voldoening!
Hieronder het voorlopige trainingsschema voor de recreanten trainingen 2019 onder voorbehoud, wijzigingen ivm weersomstandigheden of groepssamenstelling of dergelijke zullen indien nodig door de trainer(s) toegepast worden:

 

Dag Thema Onderwerp Kernwoorden Zon onder Terug bij clubhuis
2-apr 1e training: Rondrit Wennen en inrijden verschillende tempo’s in verschillend terrein 20:16 19:45
9-apr Balans & Obstakels Sur-place Armen, kijken, pedalen stil 20:28 19:55
16-apr Remmen & Schakelen Noodstop Houding, voorrem, achterrem, kijken 20:40 20:15
23-apr Conditie Duur inspanning minmaal 60 minuten tempo rijden 20:52 20:30
30-apr Klimmen & Afdalen Gemiddelde klim en afdaling Houding op fiets 21:04 20:30
7-mei Balans & Obstakels Fietsspelletjes Kijken, gewicht naar achteren, armen los 21:16 20:45
14-mei Bochten Langzame bocht Insturen, apex, kijken, hellingshoek 21:27 20:45
21-mei Conditie Interval Rondjes met beperkt rust moment 21:38 20:45
28-mei Klimmen & Afdalen Steile klim, tractie achtwiel Zitten, rustig trappen 21:48 20:45
4-jun Balans & Obstakels Pumptrack Flow, pompen 20:45
11-jun Remmen & Schakelen Remmen in steile afdaling, afstappen in geval van nood Achter zadel, achter zadel afstappen 20:45
18-jun Langste dag rit Langste dag rit Langste dag rit 20:45
25-jun Bochten Single track Trappen, kijken, lijn 20:45
2-jul Balans & Obstakels Los zand Limbo, bidon oprapen, wip 21:00
9-jul Remmen & Schakelen Snelheid minderen voor bocht Kort remmen, juiste plek 21:00
16-jul Bochten Off-camber bochten Houding, hellingshoek, kijken 21:00
23-jul Conditie Sprintjes 500 mtr sprints met lange rust tussendoor 21:00
30-jul Balans & Obstakels Step-up Pedal-kick, achterwiel scheppen 20:45
6-aug Remmen & Schakelen Remmen op hoge snelheid Rempunt inschatten 20:45
13-aug Bochten Bochten op losse ondergrond Snelheid, kijken, zithouding 20:30
20-aug Klimmen & Afdalen Drop-off Juiste houding, stuur naar voren duwen 20:56 20:30
27-aug Conditie Duur inspanning Minimaal 90 minuten tempo rijden 20:40 20:15
3-sep Remmen & Schakelen nnb 20:24 20:15
10-sep Klimmen & Afdalen (laatste training) nnb 20:21 20:05
17-sep Rondrit Op eigen initiatief, zonder begeleiding door trainers Verlichting! 19:52
24-sep Rondrit Op eigen initiatief, zonder begeleiding door trainers Verlichting! 19:48
1-okt Rondrit Op eigen initiatief, zonder begeleiding door trainers Verlichting! 19:31
Facebook
Twitter
LinkedIn

De sponsors van Mountainbike Club Oss

error

Leuk stukje? Deel het op social :)